
A 164 ezer körüli taggal rendelkező német oktatási és nevelési szövetség (VBE) az iszlám vallásoktatás országos bevezetését követeli Németországban. Nyilatkozatuk szerint azt akarják elkerülni, hogy a muszlim tanulók (több mint egymillióan vannak) ne szélsőséges iszlámoktatóktól tanuljanak, hanem állami alkalmazottaktól. Néhány szövetségi tartományban már most is így van. Van iskola, ahol már kizárólag halal (az iszlám vallási előírásainak megfelelő) étkezést biztosítanak.
Berlinben idáig a tanerők nem hordhattak muszlim módra fejkendőt (sok más tartományban igen). A semlegességi törvény (Neutralitätsgesetz) miatt volt ez így, amely minden vallási jelkép viselését tiltotta. A CDU-SPD koalíció ezen változtat.
A vita Németországban 25 évvel ezelőtt kezdődött, amikor Fereshta Ludin „német-afgán” (sic) tanárnőt Baden-Württembergben nem alkalmazták, mert ragaszkodott a fejkendőhöz. Az akkori CDU-s kultuszminiszter, Annette Schavan az iszlamizmus és a nők elnyomásának jelképét látta a kendőben, aminek semmi keresnivalója a tanári szobákban.
Mit ír erről a TAZ nevű balos médium:
„Sok „iszlámkritikusnál/nőnél összeesküvési fantáziák is közrejátszottak egy állítólagos lopakodó „iszlamizálásról”.
A szövetségi alkotmánybíróság a 2003-as fejkendő-ítéletével maga gondoskodott a zavarról. Több tartomány felhívásként értelmezte a fejkendő tiltásának bevezetésére. Berlin tartomány még ezen is túltett, és a közoktatás iskoláiban minden oktatónak megtiltotta, hogy munka közben valamilyen vallási jelképet hordjon – legyen az fejkendő, kipa vagy kereszt a nyakban. Csak tizenkét évvel később szögezték le egyértelműen a karlsruhei bírók és bírók/nők, hogy a fejkendő általános tilalma nem egyeztethető össze az Alaptörvény által garantált vallásszabadsággal. Csak ha az iskola békéje van veszélyben, akkor lehet egyedi esetben tiltással élni.”
Igyekeztem visszaadni az újnémet „helyesírás” görcsös igyekezetét a férfiak/nők egyenlő megjelenítésére a nemi egyenlőség jegyében. Ezt egyébként a kancellária most – annyi év után – megtiltotta a hivatalos iratokban.
Szóval röviden: ami 2003-ban még az alkotmánybíráknak és a német társadalomnak természetes volt, nevezetesen az állam és ezzel a közoktatás világnézeti semlegessége, állam és egyház szétválasztása, az 2015-ben már a vallásszabadság megsértése volt, és – mit tesz Isten – éppen a muszlim viselet ügyében kellett másképp dönteni. De szó nincs lopakodó iszlamizálásról!
Berlin Moabit kerületében, a Carl-Bolle iskolában a muszlim diákok (arányuk 90%) elkergettek egy nyíltan meleg tanárt azzal a jelszóval, hogy „itt az iszlám a főnök”. A Zöldek régi harcosa, Volker Beck szerint ideje végre a fiatal muszlimok homofóbiájáról beszélni. „Nem oda Buda!” (bocsának, Berlin) – válaszolta a párt újabb tagja, Lamya Kaddor, aki szerint szó sincs itt iszlamizmusról, az esetnek „strukturális okai” vannak. Aki nem így látja, az rasszista!
Kaddor ugyanazzal a lendülettel javasolta Berlin ünnepi kivilágítását a Ramadán alkalmából. A Zöldek vezetősége nem sietett Beck segítségére, hiszen a Carl-Bolle iskola tanulói néhány év múlva választanak. És ahogy az SPD jeles képviselője, Sawsan Chebli mondta: „A demográfia fogja a tényeket megteremteni.”
A demográfián a politika is lök egyet. A forgalmilámpa-koalíció állampolgársági törvénye alapján 2024-ben 291 ezer migráns kapott német állampolgárságot, közel 100 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Ehhez jön még évi 20 ezer állampolgársági igény a „menedékkérők” Németországban született gyerekei után. Már néhány év alatt drasztikusan megváltoznak a választói csoportok arányai a sűrűn lakott övezetekben. Ezt tudja Lamya Kaddor, és tudja a Zöld Ifjúság vezetője, Jette Nietzard is, aki a Hamász 2023. október 7-i terrortámadását „katonai műveletnek” nevezte.
A kieli Christian Albrechts Egyetemen, május elején az iszlám főiskolai csoport Iszlám Hetet rendezett. „Kísérleti jelleggel” a férfiakat és a nőket elkülönítve ültették le (mint a mecsetekben), és külön bejáratokon mehettek be. Az egyik előadó Sertac Odabas volt, az IMAN ausztriai szervezet alapítója, amit az alkotmányvédelem szalafistának tart.
A híres Charité berlini egyetemi klinikán hasonló történt. Ott a „Medislam Collective” muzulmán diákcsoport rendezvényén szintén külön ültették a férfiaktól a nőket. „Az utóbbi évek fejleményei sajnos egyre világosabban mutatják, hogy baloldali, »antikolonialistának« mutatkozó főiskolai csoportok az ajtónyitogatói ezeknek, akik a német főiskolákat nemzetközi konfliktusok fórumaivá térítik el” – mondja Christoph Birgha, az AfD parlamenti képviselője.
A CDU-CSU frakció határozati javaslata, hogy vegyék fel a harcot a politikai iszlámmal mint „a szabad demokrácia elleni veszéllyel”, 2024. június 6-án nem kapott többséget a Bundestagban. Az AfD mellette, míg az SPD, a Zöldek, az FDP és a Baloldal ellene szavazott. Pedig az alkotmányvédelem is figyeli a Muzulmán Testvériség (MT) fedőszerveit Németországban.
A Konrad Adenauer Alapítvány elemzése szerint az MT szervezetek és egyesületek hálózatát tartja fenn Németországban, és nem a saját nevében lép fel. Ez lehetővé teszi, hogy a funkcionáriusaik „érdekképviselőként” jelenjenek meg a nyilvánosságban. A „Német Muszlim Társaság Egyesület“ (DMG) berlini székhellyel a teljes szövetségi területen aktív. Az alkotmányvédelem 1450 körülire becsüli tagságát. Ezt a relatív alacsony számot a tagok magas képzettsége és szociokulturális státusza egyenlíti ki, valamint beágyazottságuk az arab-muszlim közösségekben. A mecsetek nem állnak formálisan kapcsolatban vele, de a befolyása alatt állnak.
Nyilvánosan elvetik az erőszakot, mérsékeltek, elhatárolódnak a terrorizmustól. Elismerik a demokratikus rendet, és tiszteletben tartják a törvényeket. A MT azonban hosszú távon az „iszlamizálás alulról” stratégiáját követi a német alkotmányvédelem szerint. Ideológiai tudatváltozást akar előidézni propaganda és missziós munka (Da’wa) révén a muszlimok között. Ezzel akarnak híveket és harcosokat szerezni azon meggyőződésükhöz, hogy az iszlám mindent átfogó norma- és szabályrendszer. A muszlimoknak mind a német pártrendszert, mind az állami és civiltársadalmi intézményeket meg kell hódítaniuk és befolyásuk alá kell vonniuk. Ehhez a magasan iskolázott muszlim elitet veszik igénybe, amely a többségi társadalommal párbeszédet folytat. Különösen az az oktatási-nevelési intézményeket veszik célba, az egyénektől kiindulva a családon, a társadalmon és az államon át törekednek az iszlám dominanciájára.
